Dr. Kavas László alezredes, egyetemi docens, hivatásos katona, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék tanszékvezetője. Egyetemi diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnök Karán, míg PhD tudományos fokozatát 2009-ben, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Katonai Műszaki Doktori Iskolában szerezte. Kutatási területéhez tartozik a katonai légijárművek műszaki, technológiai és gazdaságossági szempontú vizsgálata, és az MH repülőeszközein alkalmazható karbantartási, javítási módszerek elméleti lehetőségei és gyakorlati megoldásai.
2016-tól a GINOP-2.3.2-15 „Stratégiai K+F műhelyek kiválósága” című felhívásra elkészített „A légiközlekedés-biztonsághoz kapcsolódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen VOLARE” című pályázatban az AVIATION_FUEL kiemelt kutatási terület vezetője és egyben kutatója is (repülőgépek műszaki üzembentartása szakértő).
A lap tetejére >>>>Dr. Beneda Károly, gépészmérnök, a BME Vasúti Járművek és Repülőgépek és Hajók Tanszék adjunktusa. Egyetemi tanulmányait a BME Közlekedésmérnöki Kar repülőgépész szakirányán végezte. Kutatási területe a gázturbinás hajtóművek, azon belül pedig kompresszorok instabil jelenségeinek vizsgálata. Ezen a téren szerezte 2013-ban PhD fokozatát. Tudományos tevékenysége mellett az AEROK Repülésműszaki Oktató és Szolgáltató Kft. részmunkaidős mérnök-tanár alkalmazottja, ahol napjaink korszerű gázturbinás sugárhajtóműveinek oktatásával foglalkozik. 2016-tól a GINOP-2.3.2-15 „Stratégiai K+F műhelyek kiválósága” című felhívásra elkészített „A légiközlekedés-biztonsághoz kapcsolódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen VOLARE” című projektben az AVIATION_FUEL kiemelt kutatási terület alkalmazott kutatója.
A lap tetejére >>>>Kovács Gábor, hivatásos katona, hadnagy, a MH Légijármű Javítóüzem Repülőgépjavító Osztály Sérüléses Javító és Fejlesztési Alosztály technológusa, alosztályvezető-helyettes. Főiskolai tanulmányait a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Repülőműszaki szakirány, Sárkány-Hajtómű specializáción kiváló minősítéssel végezte. A képzés alatt részt vett a tanszéken az Új Széchenyi Terv „TÁMOP-4.2.1.B-11/2/KMR-2011-0001 Kritikus infrastruktúra védelmi kutatások” című kutatómunkában UAV hasznos terheinek vizsgálatával. OTDK második helyezést ért el a „Könnyűvadász-repülőgép hajtóművek összehasonlítása” pályaművel. Egyetemi tanulmányait német nyelven a Széchenyi István Egyetem, Audi Hungaria, Belsőégésű motorok Tanszéken végezte szintén kiváló minősítéssel, ahol a fő kutatási téma a helikopter-zajcsökkentés lehetséges műszaki megoldásai volt. Az MH Légijármű Javítóüzemnél kismérető gázturbinák tesztelése és próbapadjainak kialakítása is a feladata. A GINOP-2.3.2-15 AVIATION_FUEL kutatási területen alkalmazott kutató (légijárművek javítása szakértő), feladata a repülésben használatos alternatív tüzelőanyagok kutatása, hajtómű modifikációval kapcsolatos műszaki tervezési és kivitelezési tevékenység, továbbá a szükséges műszaki és üzembentartási dokumentációk elkészítése. Jelenleg a Magyar Honvédség keretei között szervezett másod-helikopterpilóta képzés jelöltje.
A lap tetejére >>>>Dr. Óvári Gyula okl. repülőmérnök, egyetemi tanár a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Repülő Sárkány-hajtómű tanszékén, egyetemi magántanár a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Egyetemi tanulmányait a Moszkvai Zsukovszkij Repülőmér-nöki Akadémián végezte. Fő kutatási területei közé tartozik: a légierő innováció, orosz és nyu-gati gyártmányú katonai repülőgépek együttes üzemeltethetőségének lehetőségei és korlátai, VTOL/STOL, STEALTH légijárművek, hiperszonikus- és űrrepülőgépek alkalmazhatósága, fosz-szilis eredetű üzemanyagok kiváltásának lehetőségei a repülésben. Eddigi kutatói munkáját töb-bek között Széchenyi Professzori Ösztöndíjjal, SAAB Fundation Ösztöndíjjal támogatták, illetve, "Fáy András díj”-jal, Bolyai-gyűrűvel, „Dr. Laki Kálmán Díj”-jal, Zrínyi Miklós Emlékgyűrűvel, a Gépipari Tudományos Egyesület „A magyar repüléstudományért” emlékérmével ismerték el. Jelenleg oktatói tevékenysége mellett a GINOP-2.3.2-15 „A légiközlekedés-biztonsághoz kapcso-lódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen VOLARE” című pályázatban az AVIA-TION_FUEL kiemelt kutatási terület kutatója.
A lap tetejére >>>>Dr. Rohács Dániel tanszékvezető, egyetemi docens, Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszék, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint Szakmai Fejlesztési Osztályvezető, HungaroControl Magyar Légiforgalmi Zrt. Az akadémiai karrier előtt több kutatás-fejlesztéssel foglalkozó cég alapítója, és kutatási vezetője. PhD tanulmányait az EUROCONTROL Experiemntal Centerben végezte, a Sorbonne és a Princeton vendéghallgatójaként. Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság, az ACARE, az IFAR és a SESAR lot 5, lot 6 tagja. Számos nemzeti és nemzetközi konferencia szervezése, szervezőbizottsági tag. Elvégezte az MIT VMS programját. Kiemelkedő tapasztalat a nemzeti és nemzetközi (FP6, FP7, H2020) kutatás-fejlesztési projektírás, projektkoordináció és projekmenedzsment területén. Főbb kutatási témák: (i) légtér integráció, (ii) innovatív koncepciók analízise, definiálása, vizsgálata, (iii) környezetvédelem, (iv) repülések biztonsága a légiközlekedés területén.
A lap tetejére >>>>Rozovicsné Fehér Krisztina (közalkalmazott). A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Repülő Sárkány-hajtómű Tanszékén egyetemi tanársegédként oktat Katonai légijárművek műszer- és méréstechnikája, Szakrajz és gépelemek című alapozó tantárgyakat. 2015-ben kezdte meg doktoranduszi tanulmányait a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katonai Műszaki Doktori Iskolájában. Kutatási témája a katonai légijárművek működtetési és üzemeltetési hatékonyságának, gazdaságosságának javítási lehetőségei az üzembentartás eszközeinek, eljárásainak korszerűsítésével, illetve az alternatív energiaforrások alkalmazásával. A Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karán végzett okleveles gépészmérnökként.
Jelenlegi kutatásai a légijárművekben alkalmazható alternatív (bio, szintetikus) tüzelőanyagok, ezek kémiai, fizikai paramétereinek vizsgálata és alternatív meghajtások (hibrid, elektromos napelem és üzemanyagcella révén) témakörökben zajlanak. A GINOP-2.3.2-15-2016-00007 azonosító számú „A légiközlekedés-biztonsághoz kapcsolódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen VOLARE” című pályázat AVIATION_FUEL kiemelt kutatási terület megbízott kutatója.
A lap tetejére >>>>Tóth József, hivatásos katona, alezredes, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék kiemelt gyakorlati oktatója. Egyetemi tanulmányait Moszkvában a Zsukovszkij Repülő Mérnöki Akadémia sárkány-hajtómű szakán végezte, majd 2000-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerezett MBA fokozatot (termelésszervezés szakirányon). Kutatási területei közé tartozik a repülő műszaki tisztek kompetencia alapú képzésének korszerűsítésével kapcsolatos elemzések módszertani kérdései. 2016-tól a GINOP-2.3.2-15 „Stratégiai K+F műhelyek kiválósága” című felhívásra elkészített „A légiközlekedés-biztonsághoz kapcsolódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen (VOLARE)” című pályázat AVIATION _FUEL kiemelt kutatási terület foglalkoztatott kutatója (légijárművek szerkezete szakértő).
A lap tetejére >>>>Dr. Varga Béla, hivatásos katona, alezredes, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Repülő Sárkány-hajtómű Tanszék egyetemi docense. Egyetemi tanulmányait a BME Közlekedésmérnöki Karán folytatta, ahol 1990-ben gépészmérnöki diplomát szerzett. 2008-ban részt vett Svédországban a kecskeméti repülő-műszaki csoporttal egy 8 hónapos Gripen típusátképző tanfolyamon. 2013-ban a Katonai Műszaki Doktori Iskolában a GÁZTURBINÁS HAJTÓMŰVEK TELJESÍTMÉNY ÉS HATÁSFOK NÖVELÉSÉNEK MŰSZAKI TECHNOLÓGIAI HÁTTERE kutatási területen végzett doktori folyamatát „Summa Cum Laude” fokozatszerzéssel zárta.
2016-tól a GINOP-2.3.2-15-2016-00007 azonosító számú „A légiközlekedés-biztonsághoz kapcsolódó interdiszciplináris tudományos potenciál növelése és integrálása a nemzetközi kutatás-fejlesztési hálózatba a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen (VOLARE)” című projekt AVIATION _FUEL kiemelt kutatási terület kutatója (légijárművek hajtóművei szakértő).
A lap tetejére >>>>